2016. november 26., szombat

Csokis pöffeteg

Ezt a receptet már másodszor csinálom, ez van a blog fejlécfotóján. Nem nagy ördöngősség, annyi a macera vele, hogy pihentetni kell két órát. Az eredeti recept Martha Stuart szüleménye, én ezt Antukné Ildikó által közzétett recept alapján csináltam. Vigyázat, iszonyú kalória bomba :D




Hozzávalók:

150 g vaj
100 g étcsokoládé
200 g cukor
12 g sütőpor
2 db tojás
1 tk vanília eszencia
375 g finomliszt
80 g holland kakaópor
100 ml tej

Kívülre:

50g porcukor
50g kristálycukor


A csokit felolvasztottam, és hagytam kicsit kihűlni.


Ezután a lisztet, a kakaót és a sütőport összekevertem egy tálban.

Egy külön tálban pedig a vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzá adtam a tojásokat és a vanília esszenciát. 


A vajas keverékhez hozzákevertem az olvasztott csokit. 


Ezután a szárazanyagokhoz adtam a vajas-csokis masszát és a tejet, amikor egyneművé vált a tészta, beraktam a hűtőbe 2 órára pihenni. Ezt muszáj, mert csak így lesz gombócolható állaga. 



Ezután kicsi gombócokat gyúrtam, először kristálycukorba, aztán porcukorba hengergettem őket (pontosabban most Kata barátnőm tette ezt, mert segédkezett a sütésnél), majd kis helyet hagyva közöttük sütőpapíros tepsire tettem őket.



A sütőt előmelegítettem 180 C fokra, majd 15 percig sütöttem őket, ezután rácson hűtöttem. 


És már lehet is pusztítani :). 

Holnap jönnek hugomék, tuti el fog fogyni sitty-sutty. 

5 megjegyzés:

  1. A hozzàvalóknàl nincs feltüntetve a sütőpor a készítésnél pedig igen. Kell-e bele ès, ha igen mennyi ?

    VálaszTörlés
  2. Szia, tegnap este már igen fáradtan írtam fejből a receptet, elnézést, kihagytam tényleg a hozzávalók közül a sütőport.
    Ez egy csomag, 12 g. Javítom a bejegyzésben is. Köszönöm, hogy szóltál. Jó sütést :)

    VálaszTörlés
  3. :) Sok sikert, remélem ízlik majd :) Én jelenleg a mézeskalács adventi koszorúval küzdök :)

    VálaszTörlés