2016. november 28., hétfő

Fahéjas koszorú

Még jó múltkor csináltam, olyan hamar elfogyott, hogy legközelebb dupla adagot csinálok! Pedig csak a munkahelyre vittem be, de még a főnök is evett belőle, pedig nem édesszájú :D 
Én személy szerint egy hete kalácsra vágytam, konkrétan fahéjas töltelékkel. Aztán egyik este nem érdekelt, hogy mennyire van késő, neki estem, begyúrtam, és még melegében megettem az egyik koszorú felét. Hát ennyit a ne együnk későn elvekről :D. 
Ezt a receptet itt találtam, állítólag Limara recept, úgyhogy nem változtattam semmit, és tökéletes lett. Limara receptjei mindig tökéletesek. Ezt jegyezzétek meg. 




Hozzávalók:

2,5 dl langyos tej
2 ek. cukor 
500g finomliszt 
1 kk. só
1 tojás
50g puha vaj
20g friss élesztő

A töltelékhez:

100g puha vaj
150g cukor
2 ek. őrölt fahéj

Felfuttattam az élesztőt egy csipet cukorral langyos tejben. Majd a lisztet, a maradék cukrot, sót, tojást, és az élesztős tejet összedolgoztam nagyjából, majd belegyúrtam a vajat is a tésztába. 

Ezután hagytam egy háromnegyed órát kelni. Bekevertem a tölteléket. 

Amikor megkelt duplájára lisztezett deszkán kinyújtottam a felét a tésztának:


Megkentem a fahéjas töltelékkel:


Feltekertem, mintha fahéjas csigát akarnék készíteni:


Hosszában kettévágtam, kivéve az egyik végét, ott hagytam egy két centit egyben, majd összetekertem a két szálat, és koszorú formába hajlítva összedolgoztam a végeket.


Megcsináljuk a másikat is, és sütőpapíros tepsiben hagyjuk még egy kicsit kelni. A maradék tölteléket kikapartam és a tetejére kentem még.




180 C fokos előmelegített sütőben megsütjük, amíg barna nem lesz, nekem ez kb 25-30 perc volt, a linken található recept 45-50 percet ír, az nagyon sok!
De szerintem sütője válogathatja.


Nekem ilyen szép barnák lettek, isteni puha fahéjas csodák.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése